{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما مشهد یزد

یکی از بهترین راه‌های سفر به یزد از مشهد با توجه به فاصله زیاد بین این دو شهر رزرو بلیط هواپیما مشهد یزد است. در این پست قصد داریم نکات مهم در مورد رزرو بلیط هواپیما مشهد یزد از ماهان چارتر را بررسی کنیم.

 چرا بلیط هواپیمای مشهد یزد را رزرو کنیم؟

یزد به‌عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان (بعد از سومر)، یکی از شهرهای دیدنی ایران است که تقریباً در مرکز کشور قرار گرفته است. شهر بادگیرها که در تیرماه 1398 توانست در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد، با جاذبه‌های دیدنی و تاریخی فراوان، معماری و بافت سنتی و خانه‌های قدیمی یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کشور است. سفر به یزد یکی از بایدهای مهم برای هر ایرانی محسوب می شود.

شهر یزد از مشهد حدود 908 کیلومتر فاصله دارد و برای سفر بین این دو شهر روش‌های مختلفی وجود دارد؛ سفر با ماشین از مشهد به یزد حداقل حدود 10 ساعت و نیم زمان می‌برد. گزینه‌های بعدی سفر با قطار و یا رزرو بلیط هواپیما مشهد یزد است.

 

جاذبه‌های گردشگری یزد

همان‌طور که از قدیمی‌ترین شهر ایران انتظار می رود یزد جاذبه‌های منحصربه‌فرد زیادی را در خود جای داده است که برخی از این جاذبه‌ها عبارت‌اند از:

میدان امیرچخماق

حتماً تابحال نام میدان امیرچخماق یزد به گوشتان خورده است؛ قدمت این میدان که مجموعه‌ای از مسجد، آب‌انبار و بازار است، به قرن نهم بازمی‌گردد.

میدان امیر چخماق یزد

آتشکده یزد

آتشکده مقدس زرتشتیان که آتش آن 1500 سال است که خاموش نشده است. در این آتشکده می‌توانید با آداب و سنن و مراسم مختلف زرتشتیان یزد نیز آشنا شوید.

مسجد جامع یزد

یکی از مساجد قدیمی ایران که متعلق به دوره ساسانیان بوده و به خاطر معماری و کاشی‌کاری‌های اسلامی خارق‌العاده‌اش معروف است.

بادگیرهای یزد

سفر به شهر بادگیرها بدون تماشای بادگیرهای بلند و باشکوه یزد انجام‌شدنی نیست؛ فراموش نکنید در این سفر از بلندترین بادگیر جهان در باغ دولت‌آباد یزد دیدن کنید.

بادگیرهای یزد

خانه‌های تاریخی یزد

شهر یزد به خانه‌های تاریخی‌اش که هر کدام داستانی برای بازگو کردن دارد معروف است؛ دراین‌میان خانه‌هایی هستند که تاریخ ساخت آن‌ها به قرن‌های گذشته برمی‌گردد و هم‌اکنون جزء جاذبه‌های گردشگری یزد به شمار می‌رود. مانند خانه لاری‌ها با قدمتی حدود صد و پنجاه سال.

میدان وقت الساعت یزد

یکی از قدیمی‌ترین برج‌های ساعت ایران و جهان و اولین ساعت شهری ایران در میدان  ساعت یزد قرار دارد. این برج ساعت با کاشی‌کاری‌ها، تزیینات آجری و زیبا در زمان قاجار توسط ابوبکر ساعت‌ساز ماهر یزدی ساخته شده‌است.

سوغات یزد

درست است که یزد شهر شیرینی نامیده می‌شود اما صنایع دستی متنوع و منحصربه‌فردی نیز در این یافت می شود. هنگام برگشت از یزد خرید سوغاتی نظیر حلوا ارده اردکان، کیک و قطاب یزدی، باقلوا و پشمک، نقل، حاجی بادامی، نان برنجی و پنجره ای، سوهان آردی و خانی، لوز و صنایع دستی نظیر سفال و سرامیک، ترمه‌های زیبا و مرغوب، دارایی بافی و ... را فراموش نکنید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما مشهد به یزد

برای این‌که بتوانید در بهترین زمان به یزد سفر کنید لازم است فاکتورهای مختلفی را مدنظر قرار دهید؛ از مهم‌ترین فاکتورهایی که می‌تواند بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما مشهد یزد را تعیین کنند عبارت‌اند از:

 

بهترین زمان سفر از نظر آب‌وهوای یزد

ازآنجاکه یزد در منطقه کویری قرار گرفته است و آب‌وهوای گرم و خشک دارد، بهترین زمان سفر به مناطق به این شهر، فصل‌های خنک و سرد سال است. بهار یکی از فصل شلوغ و پر گردشگر در یزد محسوب می شود.

بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد یزد

با مساعد شدن هوا در فصل‌های پاییز و زمستان، به مرور حجم سفرها به مقصد یزد افزایش یافته و به همین نسبت هم نرخ خدمات گردشگری در یزد بالا می رود؛ بنابراین یکی از راه‌ها برای مدیریت هزینه‌های سفر به یزد، انتخاب فصول کم گردشگر است.

فرودگاه‌های مبدا و مقصد پرواز مشهد یزد

مبدأ پرواز مشهد به یزد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با کد یاتا (MHD) و مقصد پرواز فرودگاهی فرودگاه شهید صدوقی یزد، با کد یاتا (AZD) است که در دهستان فجر و فاصله 10 کیلومتری مرکز شهر یزد قرار دارد. با رزرو بلیط هواپیما مشهد یزد می‌توانید به‌راحتی خودتان را به شهر برسانید.

فاصله هوایی و مدت‌زمان پرواز مشهد یزد چقدر است؟

فاصله هوایی شهرهای مشهد تا یزد 685 کیلومتر می باشد و پرواز مستقیم از مبدأ شهر مشهد به مقصد شهر یزد یک ساعت و سی دقیقه است. دقت داشته باشید این زمان ممکن است بسته به شرایط آب‌وهوایی و مسیر پرواز متغیر باشد.

 

راهنمای خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد به یزد

جهت رزرو بلیط هواپیما مشهد به یزد از وب‌سایت ماهان چارتر کافی‌ست مراحل زیر را طی کنید:

بلیط هواپیما مشهد یزد

قدم اول: جستجوی پروازهای مشهد به یزد

با وارد کردن مشهد به‌عنوان مبدأ و یزد به‌عنوان مقصد سفر، همچنین مشخص کردن تاریخ سفر، لیستی از پروازهای موجود مشهد به یزد برای شما نمایش داده می شود. می‌توانید با جابجایی سفر خود به تاریخی که پرواز ارزان‌تری موجود است، در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید.

 با استفاده از جدول ارزان‌ترین پروازهای مشهد به یزد در سی روز آینده، وضعیت پروازها و قیمت بلیط هواپیما مشهد به یزد در یک بازه زمانی یک‌ماهه را مشاهده می‌کنید و می‌توانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

قدم دوم: انتخاب پرواز و ثبت تعداد مسافران

بعد از آنکه پرواز متناسب با برنامه و بودجه خود را انتخاب کردید، لازم است تعداد مسافران را وارد کرده و گزینه "تایید" را بزنید.

قدم سوم: وارد کردن اطلاعات مسافران

تمامی اطلاعات خواسته شده را بدون هیچ‌گونه غلط و مطابق با مدارک شناسایی وارد کنید. به یاد داشته باشید اطلاعات پرواز و تغییر در برنامه آن به شماره همراه اعلام‌شده پیامک خواهد شد؛ بنابراین پیشنهاد می کنیم تلفن شخص مسافر را اعلام کنید.

برای استفاده از کد تخفیف گزینه "کد تخفیف دارم" را انتخاب و کد تخفیف را وارد نمایید.

قدم چهارم: تایید اطلاعات وارد شده

درصورتی‌که تمامی اطلاعات صحیح بود، گزینه ادامه را بزنید. در غیر این صورت اطلاعات را ویرایش کرده و به مرحله بعد بروید.

گام پنجم: مطالعه و تأیید راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا

پس از مطالعه راهنمای سفر اپیدمی بیماری کرونا، تیک "گواهی عدم ابتلا به این ویروس و نداشتن علائم بیماری" را بزنید و به مرحله بعد بروید.

گام ششم: پرداخت آنلاین و صدور بلیط هواپیما مشهد یزد

با یکی از کارت‌های عضو شتاب و دارای رمز دوم خود اقدام به پرداخت مبلغ نهایی کنید تا بلیط موردنظر شما صادر گردد. لازم به ذکر است در دست داشتن بلیط فیزیکی برای سوار شدن به هواپیما ضرورتی ندارد.

رزرو هتل در یزد

از دیگر خدماتی که در ماهان چارتر برای مسافرین عزیز عرضه شده است، امکان رزرو آنلاین هتل در یزد است. ازآنجاکه یزد شهری سنتی است هتل‌های سنتی بسیاری در این شهر وجود دارد و می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برای شما به ارمغان بیاورد که در هر شهری پیدا نمی‌شود.

رزرو هتل یزد

بهترین هتل‌های یزد عبارت‌اند از: هتل صفائیه، هتل داد، هتل مشیر الممالک، هتل ارگ جدید، هتل راه و ما، هتل لاله، هتل پارسیان، هتل جهانگردی و ...

date_range پنجشنبه 13 آذر 1399 remove_red_eye 1139 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0