{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما مشهد جیرفت

شهرستان جیرفت در قسمت جنوبی استان کرمان، یکی از پهناورترین استان‌های کشورمان، قرار گرفته است. برای سفر به جیرفت از مشهد مناسب‌ترین و بهترین راه خرید بلیط هواپیما مشهد جیرفت است. در این مطلب به بررسی نکات مهم برای رزرو بلیط پرواز مشهد به جیرفت از وب سایت ماهان چارتر خواهیم پرداخت؛ با ما همراه باشید.

چرا بلیط هواپیما مشهد جیرفت را رزرو کنیم؟

جیرفت یکی از شهرهای قدیمی ایران است که نام قدیمی آن جرودس و کامادی بوده است. شهر قدیمی جیرفت بر اثر سیل نابود شده و هم‌اکنون شهر جدید جیرفت با نام سبزواران در دو کیلومتری آن بنا شده است.

هلیل‌رود تنها رودخانه دائمی کرمان و بزرگ‌ترین رود جنوب شرق ایران از بین دو شهر قدیم و جدید جیرفت عبور می‌کنند و برای آبیاری مزارع مرکبات، خرما و دیگر محصولات کشاورزی این شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

 جیرفت از مشهد حدود 1143 کیلومتر فاصله دارد. یکی از روش‌های راحت و سریع‌ترین راه برای سفر بین این دو شهر رزرو بلیط هواپیماست. گزینه‌های بعدی رفتن از مشهد به جیرفت سفر با ماشین، اتوبوس و یا قطار است.

جاذبه های گردشگری جیرفت

جاذبه‌های گردشگری جیرفت، کالیفرنیای ایران

شهر جیرفت از تمدنی باستانی برخوردار است خرابه‌های این شهر به عهد دقیانوس بازمی‌گردد؛ به همین دلیل به جیرفت قدیم شهر دقیانوس نیز می‌گویند. محوطه کمادین شهر قدیم جیرفت که به ثبت ملی نیز رسیده است، مربوط به دوران پیش از تاریخ است و در کاوش‌های باستان‌شناسی این منطقه گنجینه‌ها و آثار ارزشمندی مثل سکه، ظروف سنگی، سنگ صابونی نگاره دار و ... یافت شده است.

آثار تاریخی جیرفت

به دلیل شباهت آب‌وهوای خاص جیرفت به کالیفرنیا آمریکا این شهر به کالیفرنیای ایران مشهور شده است؛ علاوه بر جاذبه‌های تاریخی فراوان، شهر جیرفت دارای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی زیادی نیز هست. جاذبه‌های طبیعی جیرفت عبارت‌اند از:

آبشار وروار

یکی از بلندترین آبشارهای خاورمیانه در عنبرآباد جیرفت با مسیر جنگلی؛ از دیدنی‌های این آبشار می‌توان به عشایر کوچ‌رو، دشت گل نرگس، باغات گیلاس، خرما و مرکبات، قلعه سنگی سموران و صنایع دستی زیبای عنبرآباد اشاره کرد.

دریاچه سد جیرفت

دریاچه‌ای در دامنه کوه‌های زاگرس که بر روی هلیل رود و در تنگه نراب جیرفت بنا شده است. ماهیگیری و آثار تاریخی و تفریحی اطراف سد، این دریاچه را به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر جیرفت تبدیل کرده است.

چشمه آبگرم مغو و درگرج

آب‌درمانی برای بیماری‌های پوستی و مفصلی، همچنین تفریح و هیجان از دلایل دیگری هستند که برخی مسافران را به جیرفت می‌کشاند؛ آبگرم روستای حسین‌آباد اسفندقه در غرب جیرفت و آبگرم درگرج در ابتدای دهنه میجان در شرق این شهر قرار دارد.

منطقه ییلاقی دلفارد

در بخش ساردوئیه جیرفت روستای دلفارد با دره کوهستانی در حاشیه هلیل‌رود با آبشارهای متعدد و جنگل های زیبایی که از مناطق بکر کشور برای طبیعت‌گردی محسوب می شود، واقع شده است.

سوغات جیرفت

سوغات جیرفت تنوع بسیار بالایی دارد؛ معروف‌ترین سوغات صادراتی این شهر قالی گل سرخ است. مرکبات و دیگر محصولات کشاورزی این شهر نیز طرف‌داران بسیاری دارد.

از صنایع دستی جیرفت نیز می‌توان به سفالگری، حصیربافی، پلاس، خورجین و گلیم، آئینه دوزی و سفره بافی اشاره کرد.

سوغات جیرفت

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما مشهد جیرفت

عواملی وجود دارد که بهترین زمان خرید بلیط هواپیما مشهد جیرفت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ این عوامل عبارت‌اند از:

بهترین زمان سفر از نظر آب‌ و هوای جیرفت

تابستان‌های جیرفت گرم و مرطوب است؛ اما آب و هوای زمستان این شهر معتدل و کوتاه است. بنابراین بهترین زمان سفر به این شهر از نظر آب و هوا فصل بهار به ویژه نوروز است اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که بطور کلی در بازه‌های زمانی که به دلیل دلایلی مانند برخی مراسم خاص فرهنگی، ورزشی و یا با مساعد شدن آب و هوای جیرفت و در تعطیلات خاص مانند عید نوروز که بهترین زمان سفر به این شهر است، قیمت خدمات گردشگری با افزایش تقاضا افزایش می‌یابد.

بهترین زمان خرید بلیط ارزان مشهد جیرفت

با کاهش حجم سفرها در فصول کم گردشگر جیرفت، قیمت بلیط هواپیما مشهد جیرفت و همچنین هزینه‌های مربوط به اقامت در این شهر کاهش می‌یابد و یکی از بهترین روش‌ها برای سفر اقتصادی به جیرفت و مدیریت هزینه‌ها انتخاب همین فصول برای سفر است.

فرودگاه‌های مبدأ و مقصد پرواز مشهد جیرفت

مبدأ پرواز مشهد به جیرو فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با کد یاتا (MHD) و مقصد این پرواز فرودگاه جیرفت با کد یاتا (JYR)، در چهارده کیلومتری جیرفت است، که یکی از فعال‌ترین فرودگاه‌های کشور بوده و روزانه پروازهای متعددی به شهرستان‌های مختلف کشور دارد.

ازجمله امکانات رفاهی این فرودگاه می‌توان به رستوران، دستگاه خودپرداز، سالن انتظار، پارکینگ، ایستگاه تاکسی و ... اشاره کرد. با استفاده از اتوبوس و تاکسی می‌توانید به راحتی خود را از فرودگاه جیرفت به مرکز شهر برسانید.

فرودگاه جیرفت

فاصله هوایی و مدت زمان پرواز مشهد جیرفت

فاصله هوایی هوایی بین دو شهر مشهد و جیرفت تقریبا 750 کیلومتر و مدت زمان این پرواز یک ساعت و سی دقیقه می باشد. دقت داشته باشید که این مدت ممکن است باتوجه به شرایط آب‌ و هوایی نوع هواپیما و مسیر پروازی متغیر باشد.

راهنمای خرید بلیط ارزان هواپیما مشهد به جیرفت

برای جستجو و رزرو بلیط هواپیما مشهد به جیرفت از وب‌سایت ماهان چارتر کافی‌ست مراحل زیر طی کنید:

بلیط هواپیما مشهد جیرفت

مرحله اول: جستجوی بلیط هواپیما مشهد جیرفت

با وارد کردن نام شهر مبدأ و مقصد و مشخص کردن تاریخ سفر، فهرستی از پروازهای موجود مشهد به جیرفت برای شما نمایش داده می شود. اگر برنامه سفر شما منعطف بوده و با تاریخ تغییر تاریخ آن مشکلی نداشته باشید، با موکول کردن سفر خود به روزهایی که پرواز ارزان‌تری در دسترس هست می‌توانید در هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کنید.

با استفاده از جدول ارزان‌ترین پروازهای مشهد به جیرفت در سی روز آینده یک دید کلی از وضعیت پروازها و قیمت آن در یک بازه زمانی یک‌ماهه بدست می آورید و می‌توانید راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

مرحله دوم: انتخاب پرواز و ثبت تعداد مسافران

از بین پروازهای موجود بهترین پرواز را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب کرده و پس از وارد کردن تعداد مسافران روی گزینه "تایید" کلیک کنید.

مرحله سوم: وارد کردن اطلاعات مسافران

تمامی اطلاعات خواسته شده را بدون هیچ‌گونه غلط و مطابق با مدارک شناسایی مسافران وارد کنید. بیاد داشته باشید اطلاعات پرواز و تغییر در برنامه آن به شماره همراه اعلام شده پیامک خواهد شد، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در این قسمت تلفن شخص مسافر را وارد کنید.

برای استفاده از کد تخفیف گزینه "کد تخفیف دارم" را انتخاب و کد تخفیف را وارد و اعمال نمایید.

مرحله چهارم: تایید اطلاعات وارد شده

درصورتی که تمامی اطلاعات صحیح بود گزینه ادامه را بزنید؛ در غیر این صورت اطلاعات را ویرایش کرده و به مرحله بعد بروید.

مرحله پنجم: مطالعه و تأیید راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا

پس از مطالعه راهنمای سفر در زمان اپیدمی بیماری کرونا تیک "گواهی عدم ابتلا به این ویروس و نداشتن علائم بیماری را بزنید" و مرحله بعد بروید.

مرحله ششم: پرداخت آنلاین و صدور بلیط هواپیما مشهد جیرفت

با یکی از کارت‌های عضو شتاب و دارای رمز دوم خود اقدام به پرداخت مبلغ نهایی کنید تا بلیط مورد نظر شما صادر گردد. لازم به ذکر است در دست داشتن بلیط کاغذی برای سوار شدن به هواپیما ضروری نمی‌باشد.

date_range سه شنبه 25 آذر 1399 remove_red_eye 1494 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0