{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما شیراز تبریز

پرواز شیراز به تبریز در روزهای خاصی از هفته انجام می‌گیرد و با توجه به عدم امکان سفر ریلی و زمینی در این مسیر، خرید بلیط هواپیما شیراز تبریز از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مطلب نکات مهم درباره بهترین زمان سفر و خرید بلیط پرواز شیراز تبریز را بررسی خواهیم کرد.

 

چرا بلیط هواپیما شیراز تبریز را رزرو کنیم؟

تبریز یکی از کلان ‌شهرهای مهم و توریستی ایران و مرکز استان آذربایجان شرقی است. دیار آذری زبانان ایران یکی از قطب‌های گردشگری کشور است که در سال 2018 عنوان پایتخت گردشگری ایران را از آن خود کرد. جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی این شهر مهم در شمال غربی کشور، همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند.

 

جاذبه‌های گردشگری تبریز

بازار فرش تبریز

اکثر ما تبریز را به فرش اصیلش می‌شناسیم؛ بازار فرش تبریز یکی از مکان‌هایی است که بازدید از آن به گردشگران این شهر به شدت پیشنهاد می شود.

بازار تبریز

ائل گلی تبریز

دریاچه شاه ‌گلی یا ائل گلی، که در جنوب شرقی شهر تبریز واقع شده است، در زمان آق‌قویونلوها ساخته شد و سپس در دوره صفویان گسترش پیدا کرد. این دریاچه به عمق دوازده متر محلی برای قایق‌رانی و گشت ‌و گذار در تبریز است.

ائل گلی تبریز

جنگل‌های ارسباران

جنگل‌های بکر و سرسبز ارسباران که با نام‌های دیگری همچون ارس بار یا آراز بار و قره داغ یا قراچه داغ هم شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های دیدنی طبیعی تبریز است. این جنگل‌ها پناهگاه جانوران زیادی ازجمله گونه مارالهای زیبا است.

 

خانه مشروطه تبریز

در غرب بازار تبریز و در محله قدیمی راسته کوچه، خانه حاج مهدی کوزه کنانی، معروف به خانه مشروطه، قرار دارد که یکی از مکان‌های تاریخی این شهر محسوب می شود.

 

کاخ و موزه شهرداری تبریز

از تنها موزه تاریخ شهرداری ایران و دومین موزه شهرداری‌های جهان، پس از چین، می‌توانید در سفر به تبریز بازدید کنید.

 

سوغات تبریز

از میان صنایع دستی و سوغات تبریز فرش تبریز از شهرت جهانی برخوردار است؛ به طوری که تبریز را به ‌عنوان شهر جهانی فرش نیز می‌شناسند. برخی از فرش‌های تبریز در معتبرترین موزه‌های جهان نگهداری می شوند.

گلیم و چرم تبریز نیز از دیگر صنایع صادراتی و سوغات این شهر هستند که آوازه آن‌ها نیز به جهان رسیده است. قلم‌زنی، منبت‌کاری، سفال و سرامیک، شیرینی هایی نظیر باقلوا، نوقا یا به زبان محلی لوکا تبریز، شکلات تسبیحی و ... معروف‌ترین سوغاتی‌های این شهر هستند.

 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما شیراز تبریز

برای انتخاب بهترین زمان خرید بلیط هواپیما شیراز تبریز بررسی دو نکته حائز اهمیت است:

بهترین زمان سفر از نظر آب ‌و هوای تبریز

تبریز زمستان‌های سرد و تابستان‌های نسبتاً گرم و خشک دارد؛ سفر به تبریز در هر فصلی زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما بهترین زمان برای سفر به این شهر دوست‌ داشتنی تابستان و بخصوص شهریور است.

 

بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما شیراز تبریز

با توجه به کاهش تعداد گردشگران تبریز در فصول پاییز و زمستان و با کاهش تقاضا برای خدمات گردشگری در این فصل، طبق یک رابطه اقتصادی کلاسیک، نرخ خدمات گردشگری افت کرده و می‌توانید سفر اقتصادی تری را در این فصل را تجربه کنید.

 

فرودگاه‌های مبدأ و مقصد پرواز شیراز تبریز

مبدأ پرواز شیراز به تبریز، فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز با کد یاتا SYZ و مقصد آن فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز با کد یاتا TBZ می باشد، که یکی از معروف‌ترین و مجهزترین فرودگاه‌های کشور است.

تاکسی‌های فرودگاه به صورت 24 ساعته آماده رساندن مسافران به مقصد هستند. همچنین اتوبوس‌های شهرداری تبریز نیز در مسیر فرودگاه به بازار تبریز و بالعکس درحال خدمت رسانی می باشد.

 

فاصله هوایی و مدت زمان پرواز شیراز تبریز

فاصله بین شهرهای شیراز و تبریز 1385 کیلومتر است و مدت زمان پرواز بین این دو شهر یک ساعت و چهل دقیقه می باشد که این زمان بسته به نوع هواپیما، شرایط جوی و مسیر پروازی متغیر است.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما شیراز تبریز

راهنمای خرید بلیط ارزان هواپیما شیراز به تبریز

با گذراندن مراحل ساده زیر می‌توانید اقدام به خرید بلیط هواپیما شیراز به تبریز از وب‌ سایت ماهان چارتر بکنید:

مرحله اول: جستجوی بلیط هواپیما شیراز به تبریز

پس از وارد کردن مبدأ، مقصد و تاریخ سفر، فهرستی از پروازهای موجود شیراز به تبریز برای شما نمایش داده خواهد شد. درصورتی‌که با جابجایی تاریخ سفر مشکلی نداشته باشید، می‌توانید سفر خود را به روزهایی که پرواز ارزان‌تری در دسترس است، موکول کنید. در جدول ارزان‌ترین پروازهای شیراز به تبریز در سی روز آینده، دید کلی تری از قیمت پروازها در یک بازه زمانی یک‌ ماهه خواهید داشت؛ معمولاً ارزان‌ترین پرواز شیراز به تبریز در آن با رنگ سبز نمایش داده شده است.

 

مرحله دوم: انتخاب پرواز مناسب و ثبت تعداد مسافران

از بین پروازهای نمایش داده شده بهترین گزینه را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید و پس از وارد کردن تعداد مسافران، به روی تایید کلیک کنید.

 

مرحله سوم: ثبت اطلاعات مسافران

اطلاعاتی نظیر جنسیت، نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافرین ایرانی و شماره پاسپورت و تابعیت مسافرین غیرایرانی را می‌بایست در این قسمت بدون هیچ‌گونه غلط و مطابق با مدارک شناسایی مسافرین وارد کنید.

اگر بلیت را برای شخص دیگر رزرو می‌کنید، این نکته را مدنظر قرار داده دهید که اطلاعاتی از قبیل تغییر ساعت، تاخیر و یا لغو پرواز به شماره تلفن و پست الکترونیکی واردشده در این قسمت ارسال می شود. بنابراین در صورت نیاز اطلاعات تماس شخص مسافر را وارد کنید.

درصورتی‌که می‌خواهید از کد تخفیف استفاده کنید گزینه "کد تخفیف دارم" را انتخاب کرده و کد را وارد نمایید تا تخفیف اعمال شده و به مرحله بعد بروید.

بلیط هواپیما شیراز تبریز

مرحله چهارم: تایید اطلاعات وارد شده

در این مرحله یک بار دیگر درستی اطلاعات را بررسی کنید و در صورت تطابق با اطلاعات کارت شناسایی مسافرین به مرحله بعدی بروید؛ در غیر این صورت پس از ویرایش اطلاعات به مرحله بعد بروید.

 

مرحله پنجم: مطالعه و تأیید راهنمای سفر در زمان شیوع ویروس کرونا

با مطالعه راهنمای سفر و انتخاب گزینه عدم ابتلا و نداشتن علائم بیماری کووید19 به صفحه پرداخت راهنمایی خواهید شد.

 

مرحله ششم: پرداخت آنلاین و صدور بلیط شیراز به تبریز

در این مرحله پس از پرداخت مبلغ بلیط هواپیما با یکی از کارت‌های عضو شتاب و دارای رمز دوم، بلیط مورد نظر شما صادر خواهد شد. برای سوار شدن به هواپیما ارائه بلیط چاپی الزامی نمی‌باشد و پذیرش مسافرین تنها با کد ملی امکان‌پذیر است.

گردشگری تبریز

رزرو هتل در تبریز

یکی دیگر از خدمات ارائه شده توسط ماهان چارتر، امکان رزرو هتل در اکثر مقاصد داخلی است. برای رزرو هتل در تبریز، کافی است پس از انتخاب و رزرو بلیط هواپیما شیراز تبریز و انتخاب پرواز برگشت و رزرو بلیط هواپیما تبریز شیراز، از بین هتل‌های شهر تبریز مانند هتل ائل گلی، هتل شهریار، هتل لاله کندوان، هتل لاله پارک، هتل پتروشیمی، هتل اهراب، هتل کاسپین، هتل بین‌المللی تبریز، هتل جهانگردی تبریز، هتل آپارتمان زیبا، هتل فرید و هتل سینا تبریز، انتخاب و رزرو کنید.

 

date_range سه شنبه 30 دی 1399 remove_red_eye 1154 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0