{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما زاهدان مشهد

مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود که هر سال بیش از چند برابر جمعیتش گردشگر داخلی و خارجی به خود می‌بیند. پایتخت معنوی ایران علاوه بر آستان مقدس حضرت امام رضا )ع( و جاذبه‌های گردشگری بسیار، یکی از قطب‌های گردشگری سلامت نیز هست و تقریباً در هر فصلی خیابان‌هایش مملو از مسافر است.

این روزها با افزایش هزینه‌های گردشگری، همه ما به دنبال راهی برای سفر اقتصادی هستیم. با بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما می‌توان تا حدودی گرانی‌ها را جبران کرد. در این مطلب راهنمای خرید بلیط هواپیما زاهدان مشهد و بهترین زمان برای سفر و زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم خواهیم پرداخت. با ماهان چارتر همراه باشید.

فرودگاه مبدا و مقصد پرواز زاهدان مشهد

فرودگاه بین‌المللی زاهدان با کد یاتا ZAH مبدأ این سفر است. این فرودگاه هشتمین فرودگاه بین‌المللی کشور است که تاجران ایرانی معمولاً از طریق آن به شهرهایی مانند کراچی، بمبئی و ... سفر می کنند. مقصد پرواز زاهدان مشهد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با کد یاتا MHD بوده که دومین فرودگاه پر رفت‌ و آمد ایران بعد از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد است و از امکانات خوبی نظیر اولین پارکینگ طبقاتی فرودگاهی در ایران با ظرفیت بیش از هزار خودرو، جت وی (پل ارتباط با هواپیما)، سالن انتظار مجهز، دستگاه خودپرداز و ... برخوردار است.

فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد

فاصله هوایی و مدت زمان پرواز زاهدان مشهد

فاصله هوایی مشهد تا زاهدان 764 کیلومتر بوده و مدت زمان حدودی پرواز بین این دو شهر یک ساعت و سی و پنج دقیقه است. اما ممکن است بسته به شرایط آب ‌و هوایی، نوع هواپیما و مسیر پرواز این زمان متغیر باشد.

 

جاذبه‌های گردشگری مشهد

هرچند انگیزه اصلی اکثر گردشگران از سفر به مشهد زیارت آرامگاه منور امام مهربانی هاست؛ اما این شهر جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری را در خود جای داده است:

 

الف) جاذبه‌های تاریخی مشهد

استان خراسان رضوی دارای پیشینه تاریخی بسیار پرباری است و مکان‌های تاریخی بسیار زیادی در آن قرار دارند. آرامگاه شاعر افسانه‌ای شعر پارسی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، آرامگاه شاعر خراسانی، مهدی اخوان ثالث و خسرو آواز ایران، محمدرضا شجریان و ، بنای هارونیه یا زندان هارون‌الرشید، در شهر توس، آرامگاه نادرشاه افشار، در خیابان شیرازی مشهد، مسجد گوهرشاد، یکی از شاهکارهای معماری دوره تیموری، واقع در جنوب حرم مطهر، کاخ خورشید در شهر کلات و آرامگاه شاعرانی همچون خیام و عطار در شهر نیشابور تنها بخشی از جاذبه‌های این استان هستند که از شهر مشهد نیز فاصله چندانی ندارند.

جاذبه های تاریخی مشهد

ب) جاذبه‌های طبیعی مشهد

دشت مشهد در بین کوه های بینالود و هزارمسجد، در حوضه رود کشف رود قرار دارد و از آب و هوای کوهستانی برخوردار است. ییلاقات طرقبه و شاندیز با آب‌ و هوای معتدل و طبیعت زیبا، باغ‌ وحش و پارک جنگلی وکیل‌آباد، دریاچه چشمه سبز، پارک کوهسنگی، پارک ملت مشهد، ازجمله مکان‌های دیدنی در داخل و اطراف مشهد هستند.

جاذبه های طبیعی مشهد

ج) جاذبه‌های تفریحی مشهد

 مراکز خرید و پارک‌های آبی مشهد نیز طرفداران خاص خود را دارند و می‌توان لحظات خوشی را در آن‌ها سپری کرد.

 

سوغات مشهد

با توجه به زیارتی بودن سفر مشهد و سوغاتی‌های متبرک آن قطعاً نمی‌توانید از این شهر دست خالی به شهر خود برگردید؛ خوراکی‌هایی مانند زعفران، زرشک، خشکبار، نقل ‌و نبات و صنایع دستی مانند هرکاره تراشی، گلیم ‌بافی، زیورآلات، مهر و سجاده و ... که در اکثر مغازه‌های اطراف حرم امام رضا (ع) نیز یافت می‌شوند را می‌توانید به ‌عنوان سوغات شهر مشهد خریداری کنید.

سوغات مشهد چیست

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما زاهدان مشهد

یافتن بلیط ارزان هواپیما زاهدان مشهد به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

 

بهترین زمان سفر به مشهد از نظر آب‌ و هوای این شهر

با توجه به آب ‌و هوای سرد و خشک شهر کوهستانی مشهد، زمستان‌ها در این شهر سرد و تابستان‌ها نیز بسیار گرم می باشد. اما اکثر مسافران فصل تابستان را برای سفر به این شهر انتخاب می کنند.

 

بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما زاهدان مشهد

هر چند که به ‌سختی می‌توان زمانی را یافت که مشهد خالی از گردشگر باشد، اما اگر به دنبال سفر ارزان به این شهر هستید ایام خاص و اعیاد مذهبی را انتخاب نکنید؛ چراکه با ورود زائران بسیاری به این شهر در مناسبت‌های مذهبی، نرخ بلیط هواپیما زاهدان مشهد و خدمات گردشگری در این شهر با افزایش چشمگیری رو به ‌رو می‌شود و هرچه به موعد پرواز نزدیک‌تر می‌شویم، این نرخ بالاتر هم می‌رود. اگر می‌خواهید حتماً در مناسبت‌های خاص در مشهد الرضا باشید، بهتر است بلیط خود را از چند هفته قبل تهیه کنید.

 

 راهنمای خرید بلیط هواپیما زاهدان مشهد

برای جستجو و خرید بلیط ارزان هواپیما زاهدان به مشهد از طریق سامانه رزرواسیون بلیط هواپیمایی ماهان چارتر، کافی‌ست مراحل زیر را طی کنید:

راهنمای خرید بلیط هواپیما زاهدان مشهد

مرحله اول: جستجو بلیط هواپیما

با جستجوی مبدا و مقصد سفر و تاریخ مورد نظر، می‌توانید لیست پروازهای زاهدان به مشهد را مشاهده کنید. اگر برنامه زمانی شما منعطف باشد می‌توانید با جابجایی تاریخ سفر در روزهای قبل و بعد نرخ ارزان‌تری را برای این سفر هوایی پیدا کند.

 

مرحله دوم: انتخاب پرواز و ثبت تعداد مسافران

پس از انتخاب پرواز متناسب با بودجه و برنامه خود می توانید تعداد مسافران را وارد کرده بر روی دکمه "تایید" کلیک کنید.

 

مرحله سوم: ثبت اطلاعات مسافران

در این مرحله لازم است اطلاعات مسافران نظیر جنسیت، نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافرین ایرانی و شماره پاسپورت و تابعیت برای مسافرین غیرایرانی را وارد کنید.

در نظر داشته باشید اطلاع‌رسانی‌های مربوطه از طریق پیامک و پست الکترونیک برای مسافر ارسال می‌گردد؛ بنابراین اگر برای شخص دیگر بلیط تهیه می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم در این قسمت اطلاعات تماس خود شخص را ثبت کنید.

اگر مایل به استفاده از کد تخفیف هستید در قسمت پایین صفحه تیک "کد تخفیف دارم" را زده و کد تخفیف وارد نمایید. با فشردن دکمه ثبت اطلاعات به مرحله بعدی بروید.

 

مرحله چهارم: تایید اطلاعات وارد شده

در این مرحله یک بار دیگر اطلاعات وارد شده را بررسی نموده و در صورت تطابق اطلاعات با کارت شناسایی مسافر، گزینه "ادامه" را انتخاب کنید. درغیر این ‌صورت، اطلاعات را ویرایش کرد و به مرحله بعد بروید.

 

مرحله پنجم: مطالعه و تأیید راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا

پس از مطالعه راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا و تایید عدم ابتلا و یا مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا ویروس از جمله تب، سرفه، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی و چشایی یا اختلالات گوارشی، گزینه "پرداخت" را بفشرید.

 

مرحله ششم: پرداخت آنلاین و صدور بلیط

در این مرحله به صفحه پرداخت آنلاین راهنمایی خواهید شد و بعد از پرداخت مبلغ با یکی از کارت‌های عضو شتاب و دارای رمز دوم پویا، بلیط مورد نظر شما صادر خواهد شد. لازم به ذکر است برای پذیرش و سوار شدن به هواپیما ارائه بلیط چاپی الزامی نمی‌باشد و معمولاً صدور کارت پرواز تنها با ارایه کد ملی انجام خواهد شد.

date_range شنبه 02 اسفند 1399 remove_red_eye 2004 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0