{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما تهران ایلام

بلیط هواپیما تهران ایلام

ایلام مرکز استان ایلام و بزرگ‌ترین شهر آن است. سومین شهر بزرگ کردنشین کشور با آب ‌و هوای کوهستانی و طبیعتی زیبا در دامنه رشته کوه زاگرس، که این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری بکر و محبوب در کشور مبدل کرده است.

رزرو بلیط هواپیما تهران ایلام بهترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای سفر به این شهر است. ایلام یکی از مقاصد سفر محبوب بخصوص در میان طبیعت گردان و در تعطیلات محسوب می‌شود. در این مطلب بررسی نکات مهم درباره سفر به ایلام و رزرو بلیط هواپیما ارزان تهران به ایلام خواهیم پرداخت.

چرا بلیط هواپیما تهران ایلام را رزرو کنیم؟

ایلام از غرب با کشور عراق هم‌مرز است و همین موضوع سبب شده‌ است تا این شهر یکی از مهم‌ترین مناطق کشور از لحاظ ترانزیتی باشد. طبیعت چشم‌نوازی که در این نقطه از کشور وجود دارد، را در کمتر جایی می‌توان دید. ایلام از جاذبه‌های تاریخی نیز بی‌بهره نمانده است و مکان‌های تاریخی بسیاری در این شهر وجود دارد که مورد توجه علاقه‌مندان به این حوزه قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری ایلام

جاذبه‌های گردشگری ایلام

همان‌طور که گفته شد جاذبه‌های گردشگری ایلام را می‌توان در دو دسته جاذبه‌های طبیعی و جاذبه‌های تاریخی جای داد، که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

دریاچه‌های دوقلو سیاه گاو

دریاچه‌های دوقلو سیاه گاو در جنوب استان ایلام و در شهرستان آبدانان، با دشت‌ها و کوه‌های مرتفع و طبیعتی چشم نواز، قرار دارد؛ اما آنچه دریاچه سیاه گاو به آن معروف است، آب زلال و شفاف آن است به طوری که کف دریاچه و ماهی‌های آن براحتی قابل مشاهده است.

 

غار زینگان

محل‌ها به این مکان غار بهشت نیز می گویند؛ چراکه هوای دل‌پذیر داخل غار، بارش نور خورشید از سقف‌ها، صدای آب و پرندگان، گیاهان زیبایی که بر روی دیوار غار روییده‌اند و طبیعت اطراف، کاملاً بهشت را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند. غار زینگان در پنج کیلومتری غرب ایلام و در نزدیکی صالح‌آباد قرار دارد.

غار زینگان ایلام

تنگه رازیانه و تنگه کافری

دو مکان طبیعی دیگر با چشم‌اندازی بکر و زیبا و درختان بلوط و زمین‌های سرسبز به نام تنگه رازیانه و تنگه کافری در نزدیکی این شهر دوست‌داشتنی قرار دارند و برای گشت و گذار و طبیعتگردی گزینه‌های مناسبی هستند.

 

قلعه سه کسان

یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های متعلق به دوره ساسانی که در ارتفاعات سنگی جنوب غربی شهرستان دره‌شهر قرار دارد و به زبان لری به نام "سه کسو" یا "سه کسان" مشهور است.

 

قلعه میر غلامی هاشمی

اگر به خانه‌هایی با معماری ایرانی که یک حیاط بزرگ با حوض آن در وسط خانه قرار دارند و با اتاق‌های زیادی احاطه شده است، علاقه دارید، بازدید از قلعه میر غلامی هاشمی را به شما توصیه می‌کنیم. این دژ متعلق به دوره قاجار بوده و در نزدیکی دره شهر قرار دارد.

تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری ایلام است؛ قلعه سام، آبشار گچان، آبشار وه ریز، تالاب چکر، چشمه‌های آبگرم دهلران، معبد مشکان، تنگه شمشه و ... . ایلام یکی از غنی‌ترین و مستعدترین شهرهای کشور از لحاظ گردشگری است.

 

سوغات ایلام

کوکی‌های سنتی ایلام، حلوای مخصوص این شهر مانند حلوا بگل، نان ساجی، بژی برساق، شله کین، نان پیگ، روغن حیوانی و عسل کوهی و صنایع دستی همچون گلیم برجسته، چیغ بافی، گیوه و ... را می‌توان به‌عنوان سوغات این شهر خرید.

 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران ایلام

انتخاب بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تهران ایلام به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

بهترین زمان سفر از نظر آب ‌و هوای ایلام

قرارگیری ایلام در حصار جنگل‌ها و کوه‌ها موجب شده است این شهر از آب ‌و هوای معتدلی برخوردار باشد. فصل بهار و اوایل فصل پاییز بهترین زمان برای سفر به ایلام است.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران ایلام

بهترین زمان خرید بلیط ارزان هواپیما تهران ایلام

بدیهی است با افزایش تقاضا برای سفر به ایلام در فصول یادشده، نرخ خدمات گردشگری نیز افزایش یابد. بنابراین برای خرید بلیط ارزان هواپیما تهران ایلام می‌توانید فصل‌های تابستان و زمستان را انتخاب کنید.

 

فرودگاه مبدا و مقصد پرواز تهران ایلام

این سفر از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران، با کد یاتا THR، آغاز شده و به فرودگاه بین‌المللی شهدای ایلام، در منطقه چشمه کبود این شهر، با کد یاتا IIL ختم می شود.

 

فاصله هوایی و مدت زمان پرواز تهران به ایلام

فاصله هوایی تهران تا ایلام برابر با 511 کیلومتر و مدت زمان پرواز بین این دو شهر یک ساعت و بیست دقیقه است. این پرواز معمولاً در هفت روز هفته انجام می شود.

 

راهنمای خرید بلیط هواپیما تهران ایلام

برای جستجو و خرید بلیط ارزان هواپیما تهران به ایلام از سامانه رزرواسیون بلیط هواپیمای ماهان چارتر کافی ا‌ست مراحل زیر را طی کنید:

بلیط هواپیما تهران ایلام ماهان چارتر

مرحله اول: جستجوی بلیط هواپیما

با جستجوی مبدا و مقصد سفر و تاریخ موردنظر می‌توانید لیست پروازهای تهران به ایلام را مشاهده کنید. اگر برنامه زمانی انعطاف‌پذیر دارید، می‌توانید با جابجایی تاریخ سفر در روزهای قبل و بعد نرخ ارزان‌تری را برای سفر خود بیابید.

 

مرحله دوم: انتخاب پرواز و ثبت تعداد مسافران

پس از انتخاب پرواز لازم است تعداد مسافران را وارد کرده و روی دکمه "تایید" کلیک کنید.

 

مرحله سوم: ثبت اطلاعات مسافران

در این مرحله لازم است اطلاعات مسافران نظیر جنسیت، نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافر ایرانی و شماره پاسپورت و تابعیت برای مسافر غیرایرانی را وارد کنیم. در نظر داشته باشید اطلاع‌رسانی‌های مربوطه از طریق پیامک و پست الکترونیک برای مسافر ارسال می‌گردد؛ بنابراین اگر برای شخص دیگری بلیط تهیه می کنید پیشنهاد میکنیم اطلاعات تماس خود شخص را ثبت کنید.

اگر مایل به استفاده از کد تخفیف هستید در قسمت پایین صفحه تیک گزینه "کد تخفیف دارم" ر زده و کد تخفیف را وارد نمایید. با فشردن دکمه "ثبت اطلاعات" به مرحله بعدی بروید.

 

مرحله چهارم: تایید اطلاعات وارد شده

در این مرحله یک بار دیگر اطلاعات واردشده را بررسی نموده و در صورت تطابق اطلاعات با کارت شناسایی مسافر، گزینه ادامه را انتخاب کنید. در غیر این صورت اطلاعات را ویرایش کرده و به مرحله بعد بروید.

 

مرحله پنجم: مطالعه و تأیید راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا

پس از مطالعه راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا و تأیید عدم ابتلا و یا مشاهده هرگونه علائم بیماری کرونا ویروس از جمله تب، سرفه، تنگی نفس، از دست دادن حس بویایی و چشایی یا اختلالات گوارشی، گزینه پرداخت را بفشارید.

 

مرحله ششم: پرداخت آنلاین و صدور بلیط

در این مرحله به صفحه پرداخت آنلاین راهنمایی خواهید شد و بعد از پرداخت مبلغ با یکی از کارت‌های عضو شتاب دارای رمز دوم پویا، بلیط مورد نظر شما صادر خواهد شد.

لازم به ذکر است برای پذیرش و سوار شدن به هواپیما ارائه بلیط چاپی الزامی نمی‌باشد و معمولاً صدور کارت پرواز تنها با ارائه کد ملی انجام خواهد شد.

 

 

 

date_range چهارشنبه 22 بهمن 1399 remove_red_eye 1702 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0