{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما تهران اهواز

مسیر تهران به اهواز به دلیل اهمیت بالای این دو شهر یکی از پرترددترین مسیرهای هوایی در کشور محسوب می شود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات مهم در رزرو بلیط هواپیما تهران به اهواز بپردازیم.

در این مطلب به بررسی بهترین زمان برای سفر به اهواز،  جاذبه‌های گردشگری این شهر و  نکات مهم در رزرو بلیط هواپیما تهران به اهواز خواهیم پرداخت. 

چرا بلیط هواپیما تهران به اهواز را رزرو کنیم؟

سفر به شهر اهواز، شهر همیشه بیدار ایران، شهر پل و کارون، همیشه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. اهواز از دیرباز یکی از شهرهای استراتژیک ایران در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و گردشگری محسوب شده و نقش حیاتی داشته است. بی شک سفر به پایتخت استان خوزستان و شهری که بیشتر شرکت‌های مادر کشور در آن واقع شده‌اند از جهات مختلفی حائز اهمیت است.

رود معروف کارون با عبور از میان شهر اهواز آن را به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می کنند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به اهواز تماشای غروب خورشید بر طولانی‌ترین رودخانه ایران را از دست ندهید.

جاذبه‌های گردشگری اهواز

بسیاری از بخش‌های شهر اهواز درطول هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق تخریب شد که هنوز هم اثر این تخریب‌ها در شهر قابل مشاهده است؛ اما با این‌ حال این شهر مقصد گردشگران بسیاری است.

 جاذبه‌های گردشگری شهر شب‌زنده‌دار ایران کم نیست؛ رود کارون به ‌عنوان بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه ایران مکانی ایده‌آل برای خاطره سازی است اما متاسفانه امروزه بر اثر کم ‌آبی در معرض خشکی قرار گرفته است.

بازار عبدالحمید قدیمی‌ترین بازار اهواز در خیابان نظامی یا نظری پور، بین خیابان نادری و امام خمینی است که قدمت آن به یک قرن می‌رسد. پس از بازدید از بازار عبدالحمید سری هم به کاروان ‌سرای شیخ خزعل که در این بازار قرار دارد، بزنید.

بازار کاوه متعلق به دوران پهلوی مکانی مناسب برای خرید میوه، سبزی تازه، ماهی و میگو تازه، کلوچه، خرما، رطب، ارده، شیره خرما، حلوا شکری و ترشی‌های جنوبی است.

 

موزه هنرهای معاصر، بنای معین التجار متعلق به دوره قاجار، پل سفید یا پل معلق اهواز که نماد این شهر محسوب می شود، دانشکده ادبیات یا دانشگاه سه گوش در کرانه رود کارون، کلیسای سورت مسروپ، آرامگاه علی بن مهزیار از جاذبه‌های گردشگری مهم شهر اهواز هستند.

یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌توانید در سفر به اهواز از آن بازدید کنید طولانی‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که روی هفتمین پل اهواز با نورپردازی‌های بی‌نظیر احداث شده است. پل طبیعت کیان‌پارس که دو پارک مهم این شهر را به هم متصل می‌کند و بازار فلافل اهواز در خیابان انوشه محله عرب‌نشین لشکر آباد را فراموش نکنید.

جاذبه های گردشگری اهواز

سوغات شهر اهواز

محبوب‌ترین و معروف‌ترین سوغات اهواز خرما است. از دیگر سوغاتی‌های اهواز می توان به حلوا، ارده، حلوا شکری، حلوا کنجدی، شیره، ارده، کلوچه سنتی، ادویه و لیف خرما اشاره کرد.

سوغات اهواز

صنایع دستی اهواز نظیر گلیم بافی، خراطی، قلم‌زنی، عبابافی نیز گواهی بر فرهنگ غنی این خطه از کشور عزیزمان است.

 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران اهواز

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما را از چند جهت می‌توان بررسی کرد:

بهترین زمان سفر به اهواز

اهواز دارای تابستان‌های بسیار گرم است؛ تابستان در این شهر به "فصل خرما پزان" معروف است که حاکی از دمای بالای هوا می باشد. در عوض زمستان‌های اهواز با هوای خنک برای سفر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهر مناسب‌تر است.

بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما تهران اهواز

هرچند اهواز جزء مقاصد گردشگری گران ایران محسوب نمی‌شود اما با این ‌حال نیز می توان سفر به اهواز را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر کرد؛ تنها کافی ا‌ست زمان خرید بلیط را به فصول کم گردشگر موکول کنید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما تهران اهواز به عوامل دیگری نظیر شرکت هواپیمایی، کلاس پروازی و نوع هواپیما نیز وابسته است.

 

فرودگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز

فرودگاه بین‌المللی اهواز مهم‌ترین فرودگاه جنوب کشور با میانگین 20 تا 30 پرواز روزانه به مقاصدی نظیر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، بندرعباس، کیش، تبریز و ... محسوب می شود.

 

فاصله هوایی و مدت زمان پرواز تهران اهواز چقدر است؟

 فاصله هوایی شهر تهران تا اهواز 547 کیلومتر است و مدت زمان پرواز بین این دو شهر حدود یک ساعت و یازده دقیقه است. این زمان بسته به شرایط غیرقابل پیش بینی ممکن است متغیر باشد.

 

راهنمای خرید بلیط ارزان هواپیما تهران به اهواز

برای جستجو و رزرو بلیط هواپیما تهران به اهواز کافی ا‌ست قدم‌های زیر را طی کنید:

راهنمای رزرو بلیط ارزان هواپیما تهران اهواز

قدم اول: جستجوی بلیط هواپیما تهران به اهواز

پس از وارد کردن مبدأ و مقصد سفر و مشخص کردن تاریخ سفر فهرستی از پروازهای موجود تهران به اهواز برای شما نمایش داده می شود؛ درصورتی که می‌توانید سفر خود را به روزهایی که پرواز ارزان‌تری در دسترس است موکول کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

با استفاده از جدول ارزان‌ترین پروازهای تهران به اهواز در سی روز آینده وضعیت پروازهای این مسیر و قیمت آن‌ها در بازه یک ماهه را مشاهده و مقایسه کنید.

قدم دوم: انتخاب پرواز و ثبت تعداد مسافران

از بین پروازهای موجود بهترین گزینه را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب کرده و پس از وارد کردن تعداد مسافران روی گزینه "تایید" کلیک کنید.

قدم سوم: ثبت اطلاعات مسافران

اطلاعات خواسته شده تمامی مسافران نظیر جنسیت، نام و نام خانوادگی، کد ملی برای مسافرین ایرانی و شماره پاسپورت و تابعیت مسافرین غیرایرانی را بدون هیچ‌گونه غلط و مطابق مدارک شناسایی وارد کنید.

اگر بلیط را برای فرد دیگری رزرو می‌کنید به یاد داشته باشید که اطلاع‌رسانی‌های مربوط به پرواز به شماره تلفن و یا پست الکترونیکی که وارد سامانه می‌کنید فرستاده می شود؛ بنابراین در صورت نیاز اطلاعات تماس خود مسافر را وارد کنید.

برای استفاده از کد تخفیف گزینه "کد تخفیف دارم" را انتخاب کرده و کد را وارد نمایید تا به مرحله بعد بروید.

قدم چهارم: تایید اطلاعات وارد شده

یک بار دیگر اطلاعات را بررسی کنید و در صورت اشتباه و عدم تطابق با اطلاعات کارت شناسایی مسافرین پس از ویرایش آن‌ها گزینه ادامه را انتخاب کنید.

قدم پنجم: مطالعه و تأیید راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا

با مطالعه راهنمای سفر در زمان شیوع کرونا و زدن تیک عدم ابتلاء و نداشتن علائم این بیماری به صفحه پرداخت راهنمایی می شوید.

قدم ششم: پرداخت آنلاین و صدور بلیط

در این مرحله بعد از پرداخت مبلغ بلیط با یکی از کارت‌های عضو شتاب و دارای رمز دوم، بلیط مورد نظر شما صادر خواهد شد.

نکته: لازم به ذکر است برای سوار شدن به هواپیما ارائه بلیط چاپی الزامی نمی‌باشد.

 

date_range سه شنبه 04 آذر 1399 remove_red_eye 1394 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0