{{ctrl.notification}}
کلاس‌های پروازی هواپیمایی ماهان

بارها هنگام رزرو بلیط هواپیما، کلاس‌های پروازی مختلف مثل کلاس Y و یا کلاس F را دیده‌ایم و یا شنیده‌ایم که برخی با کلاس پروازی اکونومی و دیگری با کلاس پروازی بیزینس سفر می‌کنند. آیا تا بحال از خود پرسیده‌اید این کلاس‌ها چگونه دسته‌بندی می‌شوند؟

طبق قوانین سازمان حمل و نقل بین‌المللی هوایی (یاتا) صندلی‌های هواپیما به کلاس‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که قیمت این کلاس‌های پروازی با یکدیگر متفاوت است. در هر هواپیما صندلی‌های کلاس تجاری معمولا در دو ردیف و جلوتر از صندلی‌های کلاس اکونومی قرار دارند و فاصله صندلی‌های این بخش بیشتر در نظر گرفته شده است تا آسایش و راحتی مسافرین را فراهم آورد.

مشتریان بلیط کلاس بیزینس معمولا تجار، مدیران و مسافرین عازم سفرهای کاری هستند و بطور معمول قیمت این نوع بلیط بالاتر از بلیط اکونومی است؛ اما در برخی موارد تفاوت قیمت این دو کلاس پروازی زیاد نیست و می‌توانید با هزینه جزئی، کلاس پروازی خود را به بیزینس ارتقاء دهید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

هواپیمایی ماهان نیز به عنوان برترین شرکت هواپیمایی حال حاضر ایران، خدمات خود را در دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس به مسافرین عزیز ارائه می‌دهد. تعداد صندلی‌های بیزینس و اکونومی در هر کدام از انواع هواپیماهای شرکت ماهان ایر متفاوت است؛ برای مثال در هواپیمای بوئینگ 747-300، از مجموع 460 صندلی، 26 صندلی به کلاس بیزینس و 434 صندلی به کلاس اکونومی اختصاص داده شده‌اند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی این کلاس‌ها در پروازهای داخلی و خارجی و سرویس‌های ارائه شده در هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

 

کلاس معمولی (اکونومی) هواپیمایی ماهان

کابین هواپیما: فضای کابین‌ کلاس اکونومی هواپیمایی ماهان در مقایسه با سایر شرکت‌های هواپیمایی فضای بازتری برای مسافرین در نظر گرفته است.

مهماندار: مهمانداران هواپیمایی ماهان از بین مجرب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مهمانداران انتخاب شده و دوره‌های مربوط به سرویس و ایمنی بر اساس استانداردهای کشوری و بین‌المللی را پشت سر می‌گذارند.

پذیرایی: مسافرین اکونومی پرواز ماهان می‌توانند علاوه بر تجربه خدمات کترینگ مجهز هواپیمایی ماهان از گزینه‌های نوشیدنی موجود نیز بهره‌مند شوند.

سرگرمی: مسافرین محترم هواپیمایی ماهان می‌توانند از وقت خود برای مطالعه در طول پرواز استفاده کنند و یا به تماشای نشست و برخاست هواپیما و مسیر سفر هوایی سفر بصورت زنده و تصاویر پخش شده از تلویزیون‌های کابین بپردازند.

مهمانداران شرکت هواپیمایی ماهان

کلاس تجاری (بیزینس) هواپیمایی ماهان

کابین هواپیما: بیزینس کلاس هواپیمایی ماهان با فضای کافی و امکان تنظیم صندلی، محیطی آرام و راحت جهت استراحت، کار یا مطالعه برای مسافرین این کلاس فراهم آورده است.

مهمانداران: مهمانداران بیزینس کلاس منتخبی از بهترین مهمانداران هواپیمایی ماهان بوده و علاوه بر گذراندن دوره‌های مختلف تخصصی و ایمنی بر اساس استانداردهای کشوری و بین‌المللی، دوره‌ها و آموزش‌های ویژه جهت ارائه خدمات کلاس تجاری را نیز کسب کرده‌اند.

پذیرایی: در کلاس بیزینس، مسافرین می‌توانند از منوی غذاهای ایرانی و بین‌المللی و انواع نوشیدنی در سفر هوایی خود لذت ببرند. هواپیمایی ماهان با مجهزترین خدمات کترینگ و تکنولوژی روز در ارائه این خدمت سعی در ارائه بهترین سرویس غذایی به مشتریان خود را دارد.

سرگرمی: در طول پرواز مسافرین می‌توانند با استفاده از تلویزیون‌های نصب شده در کابین، علاوه بر مشاهده نشست و برخاست هواپیما و تصاویری از مسیر سفر، برنامه‌های آموزشی، سرگرمی و کلیپ‌های طنز را تماشا کنند.

کلاس بیزینس و اکونومی هواپیمایی ماهان

پرواز خارجی هواپیمایی ماهان

علاوه بر خدمات ارائه شده در کلاس بیزینس پروازهای داخلی، مسافرین تجاری پروازهای خارجی هواپیمایی ماهان از امکانات و سرویس‌های ویژه دیگری نیز بهره‌مند هستند.

 این خدمات شامل:

  • امکان خرید داخل پرواز از محصولات متنوع شرکت‌های معتبر بین‌المللی با نازل‌ترین قیمت‌ها در راستای سیاست مشتری مداری هواپیمایی ماهان
  • اهدای کیف ملزومات آرایشی، بهداشتی و تحریری در جهت آسایش و راحتی مسافرین این کلاس در پروازهای طولانی
  • در پروازهای بالای 3 ساعت مسافرین می‌توانند از تماشای فیلم و یا شنیدن موسیقی منطبق با سلیقه خود با استفاده از سیستم پخش DVD/MP3 لذت ببرند.
  • در طول پرواز هدیه‌ای جهت سرگرمی و یادگاری به کودکان 2 تا 12 سال اهدا می‍گردد.
  • پتو و بالش پک و ضدعفونی شده برای استفاده مسافرین کلاس بیزینس ماهان ایر تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

پرسنل هواپیمایی ماهان

سفارش خوراک ویژه

برای مسافرینی که رژیم غذایی خاصی دارند، در هنگام خرید بلیط امکان سفارش خوراک ویژه از میان لیست غذاها فراهم می‌باشد. این کار از طریق اینترنت و در صفحه سفارش خوراک ویژه نیز امکان‌پذیر است؛ کافیست 72 ساعت قبل پرواز اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، شماره و تاریخ بلیط، شماره پرواز، کابین خوراک انتخابی خود را تکمیل کرده و در آخر ارسال را بزنید.

وعده غذایی هواپیمایی ماهان

date_range جمعه 07 شهریور 1399 remove_red_eye 10074 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0