{{ctrl.notification}}
خدمات لانج فرودگاهی شرکت هواپیمایی ماهان

پروازتان کنسل شده یا تاخیر دارد؟ پرواز اتصالی رزرو کرده اید و باید تا زمان پرواز بعدی ساعاتی را در فرودگاه معطل بمانید؟ کارهای زیادی دارید اما با شلوغی و رفت و آمد زیاد فرودگاه نمی‌توانید تمرکز کنید و باید شاهد اتلاف زمانتان باشید؟ و یا برای سرگرم کردن فرزندتان در فرودگاه با مشکل روبرو شده‌اید؟

انتظار در فرودگاه به‌ خصوص در شرایطی که پرواز طولانی مدت در پیش داشته باشید و یا با تاخیر پیش‌بینی نشده رو به ‌رو شوید، به‌هیچ ‌وجه خوشایند نیست. سالن‌های لانج فرودگاهی به منظور خدمت‌رسانی در چنین شرایطی به وجود آمده‌اند و امکانات خوبی را برای مسافران فراهم آوردند که در این مطلب قصد داریم به بررسی این نکات درباره لانج فرودگاهی بپردازیم:

لانج فرودگاهی چیست؟
خدمات لانج فرودگاهی شرکت هواپیمایی ماهان
چه کسانی می‌توانند از خدمات لانج فرودگاهی استفاده کنند؟
خدمات CIP فرودگاهی چیست؟

با ماهان چارتر همراه باشید.

 

لانج فرودگاهی چیست؟

لانج فرودگاهی (Airport Lounge) یا سالن مسافران ویژه، سالنی خلوت و آرام و به‌ دور از هیاهو، رفت ‌و آمد و شلوغی سالن عمومی فرودگاه است که مسافرین در صورت تاخیر در پرواز و یا در زمان معطلی بین دو پرواز ترانزیت خود می‌توانند از آن استفاده کرده و تا زمان پرواز به استراحت یا کارهای شخصی خود بپردازند.

لانج فرودگاهی چیست

خدمات لانج فرودگاهی چیست؟

در گذشته لانج های فرودگاهی تنها برای خوردن و نوشیدن استفاده می‌شد و اکثر فرودگاه‌های دنیا لانج فرودگاهی به معنی امروزی آن را نداشتند؛ اولین لانج فرودگاهی در شهر نیویورک و توسط آمریکن ایرلاین تاسیس شد و هدف از آن صرفاً استراحت و آسایش قبل و بعد از سفر بود.

 

رفته ‌رفته خدمات لانج‌های فرودگاهی از یک رستوران بالاتر رفت و امکانات بسیار خوبی به آن‌ها اضافه شد؛ به طوری که امروز لانج های فرودگاهی لوکس با خدمات ویژه در اکثر فرودگاه دنیا مخصوصا فرودگاه‌های ترانزیتی مثل فرودگاه دوحه قطر به وجود آمده‌اند و تصور فرودگاه بین‌المللی بدون این خدمات تا حدودی غیرممکن است. هدف اصلی لانج‌های فرودگاهی فراهم آوردن یک فضای شخصی برای دوری از همهمه سالن عمومی فرودگاه است اما معمولاً لانج‌ها این خدمات را ارائه می‌دهند:

جایی برای استراحت: مهم‌ترین هدف خدمات فرودگاهی که یک کاناپه و یا یک سوئیت اتاق خواب را بسته به فرودگاه در اختیار مسافر قرار می‌دهد.

غذا خوردن و نوشیدن: هدف مهم دیگر از رزرو لانج فرودگاهی، سفارش غذا و نوشیدنی قبل، بعد و یا در بین دو پرواز است.

اینترنت پرسرعت: برای عده‌ای از ما، با گسترش استفاده از اینترنت و وابستگی بیشتر کارهای روزمره به آن، شاید اولین اولویت برای رزرو لانج فرودگاهی همین مورد باشد و بعد از آن استراحت و غذا خوردن!

دوش گرفتن و حمام: برای برخی از مسافران تجاری‌که به قصد کار راهی سفر شده‌اند، دوش گرفتن و آماده شدن برای جلسات، قبل از پرواز، می‌تواند بسیار کارآمد و مفید باشد.

مطالعه روزنامه و مجلات: اگر کار با گوشی‌های همراه حوصله تان را سر برد، می توانید روزنامه و مجله بخوانید.

صفحه نمایش برنامه پروازها: لازم نیست برای اطلاع از وضعیت پرواز خود مدام به سالن عمومی سر بزنید؛ چرا که معمولاً مانیتورهایی در لانج‌های فرودگاهی تعبیه می‌شود و برنامه پرواز‌ها را به نمایش می‌گذارد تا شما بتوانید بدون نگرانی از خدمات لانج لذت ببرید.

امکانات لانج فرودگاهی چیست

امکانات عمومی سالن‌های لانج فرودگاهی معمولاً شامل همین موارد می شود، اما در برخی از فرودگاه‌ها خدمات لوکسی مانند ماساژ اسپا، استخر و ... ارائه می‌شود که مسافران تجاری کثیرالسفر از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در برخی فرودگاه‌های دنیا، در صورت طولانی شدن زمان انتظار برای پروازها، امکان رزرو هتل فرودگاهی وجود دارد. این هتل‌ها را می‌توان از یک ساعت تا 24 ساعت رزرو کرد که راه‌حلی مناسب برای گذراندن اوقات معطلی در فرودگاه است.

 

چه کسانی می‌توانند از خدمات لانج فرودگاهی استفاده کنند؟

معمولاً سرویس لانج فرودگاهی به صورت رایگان در اختیار مسافرین بیزینس و فرست کلاس هر ایرلاین قرار می‌گیرد؛ اما مسافرین کلاس اکونومی نیز می‌توانند با پرداخت مبلغ آن از این خدمات استفاده کنند.

چه کسانی میتوانند از لانج فرودگاهی استفاده کنند؟

خدمات لانج فرودگاهی شرکت هواپیمایی ماهان

درحال حاضر اکثر ایرلاین‌های مطرح دنیا لانج فرودگاهی اختصاصی خود را در فرودگاه‌های بین‌المللی و با نام ایرلاین خود دارند. شرکت هواپیمایی ماهان نیز در سالن مسافرین ویژه هواپیمایی ماهان، اولین سالن اختصاصی شرکت‌های هواپیمایی ایران، واقع در ترمینال شماره چهار در ضلع شرقی فرودگاه مهرآباد، خدمات فرودگاهی را به مسافرین ویژه این ایرلاین ارائه می‌دهد. این خدمات شامل:

خدمات لانج فرودگاهی هواپیمایی ماهان

امکانات ویژه رفاهی برای مسافرین بیزینس کلاس و مسافران دارای کارت مایل هواپیمایی ماهان به صورت رایگان

استراحت و تجدید قوا در محیطی آرام و به ‌دور از هیاهو تا رسیدن زمان پرواز

امکان استفاده از منوی متنوع از نوشیدنی‌ها، شیرینی‌ها، میان وعده و صبحانه گرم  به صورت سلف سرویس

اینترنت پرسرعت رایگان

مطالعه مطبوعات فارسی و انگلیسی‌زبان

مجموعه بازی و سرگرمی برای کودکان

لانج فرودگاهی هواپیمایی ماهان

خدمات CIP فرودگاهی چیست؟

سی آی پی مخفف عبارت Commercial Important Person است و به افراد مهم اقتصادی-تجاری شامل مدیران سازمان‌ها، سرمایه‌گذاران تجاری و مدیران ادارات مهم، کارخانجات، شرکت‌ها و سازمان‌ها اطلاق می‌شود؛ اما در دنیای سفرهای هوایی سی آی پی به خدمات و سرویس‌هایی که به این قشر از افراد ارائه می شود، گفته می‌شود. امروزه استفاده از خدمات سی آی پی لزوماً محدود به مسافران تجاری نمی‌شود و هر مسافری می‌تواند با پرداخت هزینه از این خدمات بهره‌مند شود.

خدمات CIP را نباید با لانج فرودگاهی اشتباه گرفت. با رزرو این خدمات پرسنل سالن سی آی پی کلیه امور پروازی مسافر از جمله دریافت کارت پرواز، اختصاص صندلی مناسب، تحویل و دریافت چمدان مسافر و امور مربوط به اضافه بار، امور گمرکی و عوارض خروج از کشور در پروازهای بین‌المللی را انجام می‌دهند.

پذیرایی و استراحت در فضای اختصاصی، استفاده از اینترنت و سوئیت اقامتی، ترانسفور در باند فرودگاهی به وسیله خودروهای اختصاصی و ... از دیگر خدمات CIP فرودگاهی است.

در میان فرودگاه‌های ایران، فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره)، فرودگاه مهرآباد تهران، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، فرودگاهی کیش و ... خدمات CIP استاندارد و در سطح بین‌المللی ارائه می‌دهند که تمامی مسافران با پرداخت هزینه آن را می‌توانند از این سرویس بهره ببرند.

خدمات CIP فرودگاهی چیست

date_range چهارشنبه 08 بهمن 1399 remove_red_eye 8302 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
09352700430
05138704330
ثبت نظر
chat 0